MICHELA AMICI & FRANCESCO ZOCCALI: Polyphonic Intabulations
Viatges musicals entre Espanya i Flandes
Divendres 5 setembre | 20:00 | Església
AVÍS IMPORTANT SOBRE LA VENDA D’ENTRADES. La venda en línia es tanca 6 hores abans de l’inici de cada espectacle.
A partir d’eixe moment, les entrades es podran adquirir únicament en taquilla, abans del començament del concert, sempre que hi haja localitats disponibles.
Aquest recital posa en relleu l’arpa renaixentista tant com a instrument solista com en la seua funció dins del conjunt en l’Espanya del segle XVI, des de les Cifras para Harpa d’Alonso Mudarra fins a les intabulacions per a dos instruments seguint l’exemple d’Enríquez de Valderrábano.
El programa inclou Diferencias sobre temes populars com ara Conde Claros, Guárdame las vacas i Baixa, així com intabulacions polifòniques de cançons que circularen per tota Europa, entre les quals destaca Fortuna desperata, una de les cançons italianes més cèlebres del segle XV, que inspirà tant els grans compositors franco-flamencs com diversos intabuladors i músics anònims.
Així mateix, una part del programa està dedicada a la tablatura alemanya per a arpa conservada en el Manuscrit de Leipzig I.191, on s’inclou una intabulació pròpia de la coneguda cançó d’Heinrich Isaac Innsbruck, ich muss dich lassen, realitzada a l’estil del manuscrit esmentat.
Michela Amici actua com a solista, músic de cambra i intèrpret de baix continu. Les seues actuacions recents inclouen festivals internacionals com Dutch Harp Festival, World Harp Congress, Grachten Festival, Ravenna Festival, Musica Antica Den Haag i Festiwal Rezonanse. Ha tocat amb conjunts dirigits per Richard Egarr, Alessandro Quarta, Adrián Rodríguez van der Spoel, Tineke Steenbrink i Leonard Evers, entre altres.
Michela va estudiar al Conservatori G. Rossini de Pesaro (Itàlia), al Reial Conservatori de l’Haia (Països Baixos) i a la Schola Cantorum Basiliensis (Suïssa). Entre els seus professors destaquen Ernestine Stoop, Christina Pluhar i Flora Papadopoulos. A més, és llicenciada en arquitectura per la Universitat de Bolonya (Itàlia).
Francesco Zoccali va començar els seus estudis de llaüt amb Evangelina Mascardi al Conservatori d’Alessandria, Itàlia. Va ser guardonat com a solista en la segona edició del “Premio Mario D’Agosto”, que li va permetre oferir recitals al Festival Federico Cesi, i va guanyar el primer premi en la secció de solista de l’edició 2024 del prestigiós Concurs de Música Antiga “Maurizio Pratola”. Com a intèrpret de baix continu, ha col·laborat amb conjunts com “Cafè Zimmermann”, “Selva Armonica” i “Orchestra Barocca di Cremona”. Francesco es va graduar en guitarra al Conservatori “A. Vivaldi” d’Alessandria en la classe de Frederic Zigante, i ha assistit a classes magistrals amb Hopkinson Smith, Rolf Lislevand, Robert Barto, Jean Tubery, Attilio Cremonesi i Fabio Biondi. Actualment cursa un màster en música a la Schola Cantorum Basiliensis, en la classe de llaüt de Xavier Diaz Latorre.
Este recital pone de relieve el arpa renacentista tanto como instrumento solista como en su función de conjunto en la España del siglo XVI, desde las Cifras para Harpa de Alonso Mudarra hasta las intabulaciones para dos instrumentos siguiendo el ejemplo de Enríquez de Valderrábano. El programa incluye Diferencias sobre temas populares como Conde Claros, Guárdame las vacas y Baixa, así como intabulaciones polifónicas de canciones que circularon por toda Europa, entre ellas Fortuna desperata, una de las canciones italianas más célebres del siglo XV, que inspiró tanto a los grandes compositores franco-flamencos como a varios intabuladores y músicos anónimos. Asimismo, una parte del programa está dedicada a la tablatura alemana para arpa conservada en el Manuscrito de Leipzig I.191, en la que se incluye una intabulación propia de la célebre canción de Heinrich Isaac Innsbruck, ich muss dich lassen, realizada en el estilo del mencionado manuscrito.
Michela Amici actúa como solista, músico de cámara e intérprete de bajo continuo. Sus actuaciones recientes incluyen festivales internacionales como el Dutch Harp Festival, World Harp Congress, Grachten Festival, Ravenna Festival, Musica Antica Den Haag y Festiwal Rezonanse. Ha tocado con conjuntos dirigidos por Richard Egarr, Alessandro Quarta, Adrián Rodríguez van der Spoel, Tineke Steenbrink y Leonard Evers, entre otros. Michela estudió en el Conservatorio G. Rossini de Pesaro (Italia), en el Real Conservatorio de La Haya (Países Bajos), y en la Schola Cantorum Basiliensis (Suiza). Sus profesores incluyen a Ernestine Stoop, Christina Pluhar y Flora Papadopoulos. Además, es licenciada en arquitectura por la Universidad de Bolonia (Italia).
Francesco Zoccali comenzó sus estudios de laúd con Evangelina Mascardi en el Conservatorio de Alessandria, Italia. Fue galardonado como laudista solista en la segunda edición del “Premio Mario D’Agosto”, lo que le permitió ofrecer recitales en el Festival Federico Cesi, y obtuvo el primer premio en la sección solista de la edición 2024 del prestigioso Concurso de Música Antigua “Maurizio Pratola”.
Como intérprete de bajo continuo, ha colaborado con conjuntos como “Cafè Zimmermann”, “Selva Armonica” y la “Orchestra Barocca di Cremona”. Francesco se graduó en guitarra en el Conservatorio “A. Vivaldi” de Alessandria, en la clase de Frederic Zigante, y ha asistido a clases magistrales con Hopkinson Smith, Rolf Lislevand, Robert Barto, Jean Tubery, Attilio Cremonesi y Fabio Biondi. Actualmente cursa un Máster en Música en la Schola Cantorum Basiliensis, en la clase de laúd de Xavier Diaz Latorre.
Michela Amici, arpa del Renaixement
Francesco Zoccali, viola de mà
